Pasifik Eurasia, “Orta Koridor” güzergahında demiryolu nakliyatını geliştirmek maksadıyla İstanbul’da düzenlenen Global Ulaştırma Koridorları Forumu kapsamında 4 stratejik mutabakata imza attı.
Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın mesken sahipliğinde gerçekleştirilen forumda, Pasifik Holding ana sponsor olarak yer aldı. Aktiflikte, 70 ülkeden temsilci bir ortaya gelirken, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da forumun 27 Haziran’daki açılışını gerçekleştirdi.
Holdingin iştiraki Pasifik Eurasia, forumda imzalanan mutabakatlarla Çin-Türkiye-Avrupa ortasında gelişen demiryolu nakliyeciliğinde Orta Koridor’un stratejik kıymetini pekiştirdi. Mutabakatlar, güzergah üzerindeki nakliyecilik hacminin ve hizmet kalitesinin artırılmasına katkı sağlamayı amaçlıyor.
Pasifik Eurasia ile China Railway Container Transport Corporation Ltd. (CRCT) ortasında imzalanan “Orta Koridor Demiryolu Yük Taşımacılığı Stratejik İş Birliği ve İş Geliştirme Sözleşmesi” kapsamında, taraflar taşıma hacmi ve hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik ortak yatırımlar ve geliştirme faaliyetleri yürütecek.
Pasifik Eurasia’nın iştiraki Pasifik Küresel Lojistik AŞ ile Yuxinou (Chongqing) Logistics Co. Ltd. ve Eurasia Link Holdings Limited ortasında ise “Orta Koridor Milletlerarası Tedarik Merkezi Kurulmasına Ait Çerçeve Anlaşması” imzalandı. İşbirliği, tedarik zincirinin tüm halkalarında stratejik iştirak kurmayı ve bölge ülkelerinin ekonomik büyümelerine katkı sağlamayı hedefliyor.
Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret AŞ ile Malezya merkezli Mutiara Perlis SDN BHD ortasında imzalanan âlâ niyet muahedesi ise Güneydoğu Asya’dan Avrupa’ya uzanan lojistik entegrasyonun güçlendirilmesini amaçlıyor. Mutabakat çerçevesinde Malezya, Endonezya, Laos, Singapur, Tayland üzere ülkelerden Türkiye ve Avrupa’ya yapılacak yük taşımalarında işbirliği yapılması öngörülüyor.
Pasifik Küresel Lojistik AŞ ile Schenzen Neptune Logistics Co. Ltd. ve Sinotrans Southern China Co. Ltd. ortasında imzalanan niyet mektubu ise memleketler arası demiryolu nakliyatı alanında karşılıklı işbirliği, yeni projelerin araştırılması ve stratejik iştiraklerin temellerinin atılmasını kapsıyor.
“Orta Koridor’un sürdürülebilirliğini sağlama açısından stratejik ehemmiyet taşıyor”
Açıklamada görüşlerine yer verilen Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Lideri F. Nusret Dur, mutabakatların Orta Koridor’un taşıma hacmini artırma ve sürdürülebilirliğini sağlama açısından stratejik ehemmiyet taşıdığını kaydetti.
CRCT ile yapılan kontratın değerinin altını çizen Dur, “CRCT, Çin’in demiryolu lojistiğinin en üst kurumu olan China Railway’in iştiraki olup, 1 milyon TEU konteyner hacmi ile 2024’te Çin’den Avrupa varışlı blok trenlerinde toplam 19 bin 392 sefer gerçekleştirdi ve bu trenlerle 2 milyon 77 bin 216 TEU yük taşıyan devlete bağlı büyük bir konteyner nakliyatı şirketidir. Bu sayede hem yurt içinde hem milletlerarası lojistikte değerli bir güç pozisyonundadır.” değerlendirmelerinde bulundu.
Dur, Türkiye’nin lojistik merkez olması motivasyonuyla hareket ettiklerine vurgu yaparak, “Malezya, Endonezya, Tayland, Laos, Singapur ve etraf ülkelerden Çin’e, Orta Koridor üzerinden Türkiye’ye ve Avrupa varışlı ve karşıtı istikametli multimodal demiryolu nakliyatı gerçekleştirilmesini ve transit mühletin güzelleştirilmesini hedefliyoruz. Bu işbirliği, ekipman idaresi alanında ortak operasyonel tahliller geliştirilmesine imkan tanıyacak. Böylelikle Güneydoğu Asya ile Orta Koridor üzerinden Avrupa’ya uzanan maksadımız doğrultusunda, lojistik entegrasyonu güçlendirmeyi amaçlayan işbirliklerini hayata geçireceğiz.” tabirlerini kullandı.
Pasifik Eurasia’nın Orta Koridor üzerinde ana oyuncu olma amacı çerçevesinde çalışmalarını sürdürdüğüne işaret eden Dur, şunları kaydetti:
“Orta Koridor hem mevcut jeopolitik konjonktür hem de yapısal gerçeklik açısından bölgesel bir geçiş sınırı olmanın ötesinde, ticari akışın gerçek bir koridoru olma stratejisine dönüşmektedir. Türkiye, bu koridorun kilit ülkesi olarak lojistik, güç, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanlarında kritik avantajlara sahiptir. Biz de Pasifik Eurasia olarak bu koridorun gelişmesi ve gerçek potansiyeline ulaşması için ulusal ve milletlerarası bazda çalışmalar yürütüyor ve değerli mutabakatlara imza atıyoruz. Yapılan bu mutabakatların da bir sonucu olarak yakın gelecekte Orta Koridorun, Çin ile Avrupa ortasında gelişen demiryolu taşımalarında hissesini artıracağına inanıyoruz.”
More Stories
İstanbul’da Haziran Ayında Perakende ve Toptan Fiyatlar Artış Göstermeye Devam Ediyor
Kan donduran cinayetin sanığı ‘pişmanım’ diyerek ölen vatandaşın ailesine baş sıhhati diledi
Pendik’te Dehşetli Cinayet: 79 Yaşındaki Adamın Cesedi Parçalanarak Atıldı